was successfully added to your cart.

Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte po telefonu?

  • 1
  • 20.6.2014

inkona knihaAKTUALITA

Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte po telefonu?

sekretarkaPřemýšlíte, jak při telefonickém hovoru co nejlépe zformulovat svá slova či jak je používat tak, abyste klienta zaujali a působili na něj pozitivně? Zajímáte se opravdu o klienta, nebo jenom voláte podle seznamů jmen a o osobách, jež se za nimi skrývají, nevíte téměř nic? Poznáte, s jakým typem klienta mluvíte a jaké informace jsou pro něj důležité, aby se rozhodl pro Váš produkt?

Důležitou roli při telefonickém hovoru hraje jak Vaše osobnost jakožto prodejce, tak také osobnost Vašeho zákazníka. Všímáte si, s jakým typem si nejlépe rozumíte? Proč tomu tak je?

Uvědomujete si v průběhu hovoru, jak se vyjadřuje osoba, se kterou mluvíte? Chce si spíše více povídat, někdy dokonce až příliš? Nebo se většinou ptá na produkt a chce se dozvědět více o jeho vlastnostech nebo chce od vás slyšet reference a Vy sám/sama ho vlastně ani moc nezajímáte? Cílem takového klienta je dozvědět se co nejvíce, aby se mohl co nejlépe rozhodnout.

Možná jste natrefili na klienta, který je přátelský, vzdělaný a cílevědomý a o tom, zda je pro něj produkt vhodný, chce rozhodnout sám, bez Vašich rad. Měli jste na telefonu klienta, kterému šlo spíše o něj samotného, dokonce byl arogantní či křičel? Všimli jste si, že ho Váš produkt či služba zajímají jenom v případě, kdy podpoří jeho image nebo prestiž jeho společnosti, a právě proto se pro něj rozhodne? Takový typ klienta chce odpověď na otázku „Co mi to přinese?“.

S jakým typem zákazníků nejčastěji komunikujete?

Se kterými je komunikace nejúspěšnější a se kterými Vám to jde ztěžka? Kolik času mluvíte Vy a kolik Váš klient? Který z klientů Vás nejvíce stresuje? Jak zvládat stres, pokud mám více podobných klientů na telefonu? Jde vůbec nějak vyzrát na problémové typy klientů?

pan_pani_koucinkZkuste navštívit trénink zaměřený na typologii lidí nebo na Profesionální telefonickou komunikaci. Můžete buď přijít na některý z otevřených kurzů, nebo pro Vás vytvoříme kurz firemní, kde se společně zamyslíme, jak vylepšit komunikační strategie směrem ke klientům. Může se jednat o telefonickou komunikaci nebo i o osobní obchodní jednání. Realizujeme koučování operátorů při telefonické komunikaci i přímo na pracovišti.

Doporučení: Naučte se cíleně pracovat i s typologií lidí a věřím, že se Vaše úspěšnost v obchodní oblasti zlepší. Hlavně poznejte sami sebe! Můžete tak zlepšovat strategii směrem ke klientům a budete přesně vědět, na co se zaměřit, a zvýšit tak úspěšnost svých hovorů. Mluvte a buďte pozitivní!

Zdroj: Blog Chci změnu - osobní rozvoj, autor: Ing. Z.Tomaidesová

Doporučujeme možnosti rozvoje v telefonické komunikaci:

  • Firemní trénink a následný rozvoj dovedností (aplikační workshop) operátorů či obchodníků v telefonické komunikaci
  • Kurzy pro veřejnost - Akviziční prodej po telefonu (aktuální termíny v této části)
  • Individuální výuku a přípravu na akvizici
  • Rozbor telefonických hovorů a navržení vhodnějších formulací
  • Samostatné koučování operátorů – posílit jejich motivaci k výkonu

Informace ohledně tréninku na tel. č. +420 723 916 559, Ing. Zdenka Tomaidesová.

 

.

Share Button