was successfully added to your cart.

Nakupování v rytmu pohody

  • 1
  • 10.5.2015

inkona knihaAKTUALITA

Nakupování v rytmu pohody

Nakupování patří ke každodenním činnostem. Navštěvujeme velké obchodní řetězce, ale i milé maloobchody. Zkoumáme ceny, kvalitu i vzhled zboží. Srdcem zajímavého obchodu je beze sporu prodavač s nadhledem, člověk, který rozumí tomu, co nabízí. Pokud narazíme na personál, který se snaží neochotně zavděčit anebo jen počítá minuty do konce směny, dobrého nákupu se asi nedočkáme.

Jaké různé zážitky se vám vybaví, když si pomyslíte na nakupování?

Také se vám to stalo? Chcete koupit novou televizi, což jistě není nejlevnější záležitost. Televize se prostě nekupuje každý den. Vejdete do obchodu s elektrotechnikou s nadšením, že vám někdo velmi dobře poradí. Jaké zklamání vás čeká, když je vám doporučena jen ta nejdražší varianta, po které ovšem zrovna netoužíte. Na začátku jste přeci prodavači jasně řekli, kolik peněz jste ochotni investovat. Jenže ho to nezajímá a doporučuje super moderní produkty.

Pohled na maloprodej

Místo toho, aby zabrousil do vašeho zájmu, raději přijde o zákazníka. Maloobchodní prodej chápejte jako příležitost získat spoustu přátel. Čím více jich budete mít, tím více budete prosperovat. Prodejní dovednosti v maloobchodě.

Ženy se rády parádí a vybírají nové modely. Nákupy s kamarádkou se jeví jako jediná správná možnost. Díky skloprodavačkám, které jsou příliš vlezlé a pochválí vám naprosto všechno. Jedině tak se dozvíte skutečnou pravdu, co vám vlastně sluší. Existuje i takový personál, který si vás naopak ani nevšimne. Můžete si vybrat, co je pro vás přijatelnější.

Při nákupu masa se mě mladá milá prodavačka ptá, co si budete přát. Když ji sdělíte, svůj požadavek, že byste chtěli ukrojit z pěknějšího kousku vepřové plece, začne se rozčilovat, že to ještě nezažila, ať si to koupíte celé, že to neprodá. Přednášky na téma, jak má zákazník nakupovat, není nikdo zvědavý. Je jisté, že se poohlédnu po jiném řeznictví.

Prodavači asi zapomněli na svoje poslání

Návštěvy obchodů patří mezi oblíbenou zábavu. Prodavač by si měl uvědomit, že není oprávněn vnucovat zákazníkovi zboží za každou cenu. Lidé si chtějí vystavené věci pořádně prohlédnout a vyzkoušet, než je koupí, nakupováním se prostě baví. Chytrý personál umí přijít v tu pravou chvíli. Zdvořilou formou se zeptá, co vlastně hledáme. Pokud bude dobře vědět, co chceme, může i výborně poradit, když váháme.

prodejna_satyZákazník rád komunikuje a vtipkuje, správný prodavač toho musí umět využít. Není nutné na klienta tlačit a za každou cenu neustále opakovat to, co slyšel již desetkrát. Příjemný prodavač se o vás stará a přitom není vlezlý. Snaží se najít společnou řeč i při řešení reklamací. Personál, co se snaží pochopit vaši situaci, je jistě dobrým příslibem k dalšímu nákupu.

Někdy není snadné najít se zákazníkem společnou řeč.

Přeci jen, on je ten, co platí, proto je nutné se mu podřídit. Jak se naučit správně komunikovat a najít cestu i k tomu nejzarputilejšímu klientovi? Kde končí nasbírané životní zkušenosti, nápady a pozitivní myšlení, pomohou užitečné kurzy Prodejní dovednosti v maloobchodě.

Informace k otevřeným a firemním kurzům:

Ing. Z. Tomaidesová, tel.č. 723 916 559, e-mail: tomaidesova@edux.cz.

Doporučujeme témata:

 

.

Share Button