was successfully added to your cart.

Jak oživit obchodní komunikaci?

  • 1
  • 29.7.2015

inkona knihaAKTUALITA

Jak oživit obchodní komunikaci? Příběhy, metafory, analogie

Kreativní komunikace v obchoděVěděli jste, že jen skutečný „žralok“ – obchodník ví, jak své klienty zaujmout? Jistě používá metafory a zajímavý příběh, aby uspěl. Máte chuť vyzkoušet si prodat svůj výrobek či službu pomocí analogie a osobitého příběhu? Budete příjemně překvapeni, jak velkolepý úspěch sklidíte.

Analogie – podobnost, přiměřenost neboli srovnání dvou odlišných věcí, které se ovšem k sobě něčím přitahují a podobají.
Příklad: Co spojuje stůl a židli? Jistě to, že jsou to kusy nábytku, i když zcela odlišného.
Co mají společného zákazník a prodavač? Jsou to složky obchodního dění, i když každý na jiné straně barikády.

Metafora – přenesení významu, díky jazykové šikovnosti přibližuje význam věci v různých druzích podobnosti.
Příklad: Práci obchodníka rozumím. – Jsem obchodníkem tělem i duší.
Dnes v práci plynul čas pomalu. – Dnes se to v práci vleklo jako slimák.

Příběh – slovo dělící se na dvě slabiky připomíná popis děje, který se stal anebo je vymyšlený. Každý z nás může vyprávět svůj příběh, zážitky ze dne, z práce, z výletu. Jsou to vlastně správně formulovaná slova, která upoutají a osloví. Na tom, zda je to pravda či lež, nezáleží.

Jaký význam mají analogie, metafora a příběh v podnikání a komunikaci se zákazníky?

Chcete-li uspět v komunikaci směrem k zákazníkovi, je potřeba se zamyslet nad svým přístupem ke klientovi.

Příklad: Zákazník přijde do realitní kanceláře a chce si koupit dům. Nadšený makléř ho ihned zahrne parametry, cenami a naučenou omáčkou. Mele pantem a klienta nepustí ke slovu, jede jako kolovrátek. Myslíte si, že takto zákazníka osloví?
Což takhle nabídnout možnosti bytů a uvést pronikavý příběh.

Vzpomeňte si, jak to bylo, když vybírali s manželkou svůj byt? Jaká kritéria pro ně byla důležitá? Čemu by se dnes raději vyvarovali. Poradit a upoutat svými zkušenostmi. Vyprávění klidně osvěžit metaforou, že se manželka cítí v bytečku jako ryba ve vodě a plane blahem.

Příklad: Jdete koupit do obchodu manželce nový parfém? Jak vyhledáte ten pravý a jediný? Co když se jí nebude líbit? Oslovíte prodavačku, která začne nabízet desítky vůní, se kterých jste ovšem ihned paf a už nevíte, která byla ta, co se vám líbila.

Najednou se vás prodavačka zeptá, co má vaše žena ráda, jestli růže, fialky, lilie, magnólii, šeřík apod. Také ji zajímá, kolik má let a či je sportovkyně? Ke každé dívce se hodí jiná vůně. Začne vyprávět, jak vybírala parfém pro svou sestru ona a co jí nakonec pomohlo. Začnete vzpomínat a konečně se rozhodnete pro správnou vůni.

Úspěšný prodej, rovná se, lidsky komunikující prodavač s úsměvem na tváři.

Osvěžit komunikaci v obchodních kruzích metaforou a příběhem je řešení, které povznese a upevní vztahy mezi prodavačem a zákazníkem. Lidé lépe rozumí výrokům laika než naučeným frázím a parametrům výrobku. Díky srozumitelné mluvě a zajímavému povídání si obchodník klienta vždy omotá kolem prstu.

Používáte stejné výrazy a slovní spojení? Chcete oživit svůj styl komunikace a zaujmout? Toužíte se odlišit od jiných obchodníků, kteří využívají stejné fráze? Příběhy motivují a prodávají. Zkuste to taky!

Doporučujeme kurzy:

Dotazy a informace k firemním tréninkům: Ing. Zdenka Tomaidesová, tel.č. 723 916 559

Těšíme se na Vás na některém z kurzů.

 

.

Share Button