was successfully added to your cart.

11 tipů, jak zvládnout maloobchod a nezbláznit se

  • 1
  • 29.8.2017

inkona knihaAKTUALITA

11 tipů, jak zvládnout maloobchod a nezbláznit se

Mít svůj vlastní obchod je radost i starost zároveň. A je úplně jedno, v čem podnikáte. Jestli máte kamennou prodejnu nebo e-shop. V každém případě je potřeba si hýčkat své zákazníky. Jak? Třeba tím, že s nimi budete jednat na rovinu. Čas od času je překvapíte. Jednoduše se pro ně budete pořád zlepšovat.

Pomůže 11 tipů, jak zvládnout maloobchod a nezbláznit se.

bakery-1868925_1280 (2)1. Nehledejte dokonalé návody, ty neexistují. Zdokonalujte sebe
Návod na dokonalou prodejnu ovoce a zeleniny, na dokonalé knihkupectví, na dokonalé květinářství zkrátka neexistuje. Proč? Maloobchod rýsuje hned řada faktorů – odlišné podmínky podnikání, lokalita prodejny, odlišní zákazníci. Proto univerzální návod ani existovat nemůže. Spíše než ho hledat a toužit po něm, zdokonalujte sebe. Uvidíte, jak se to projeví na dokonalosti vašeho podnikání.

2. Informujte, jak máte otevřeno. Zejména pokud je to jinak než u konkurence
Máte otevřeno už v době, co vaše konkurence ještě spí? Nebo jste připraveni plnit přání svých klientů ještě po tom, co to konkurence už zabalila? Tak to vykřičte do světa, zákazníci to ocení.

3. Usnadněte zákazníkům orientaci v prodejně
Pokud je to vcarafe-505203_1280e vaší prodejně jako v bludišti. A horko těžko se v ní orientuje, jen stěží se k vám budou zákazníci vracet. Chaos v jejich práci, ve vztazích, v politice a ve světe vůbec jim v životě bohatě stačí. Proto usnadněte zákazníkům orientaci v prodejně – šipkami, informačními nápisy a podobně. Vše jde navíc udělat originálně a vtipně.

4. Zákazník má rád příběhy a zábavu, tak mu ji dejte
I pro na první pohled obyčejné brýle se dá vymyslet poutavý příběh. Tak zapojte fantazii a do příběhu a vtipu zahalte celou vaši prodejnu.

5. Vytvářejte u svých zákazníků pozitivní návyk na vaše zboží
Zapracujte na tom, aby si zákazníci vaše zboží oblíbili. Vypíchněte jeho výhody, dejte k produktu co možná nejvíce zajímavých informací. Odlište se.

6. Poskytujte ochotně servis a poradenství
Nebojte se dát radu zadarmo, třeba na blogu. Tím svým zákazníkům projevíte velkou službu.

7. Dávejte výhody za věrnost
Vrací se k vám zákazníci opakovaně? No výborně! Proto je nezapomeňte za věrnost odměnit – sklenicí dobrého vína, balíčkem dobrot, nápojem v prodejně v horkých dnech, dárkovým poukazem…

8. Komunikujte pestře
Neomezujte svůj maloobchod jen na nudnou a přímočarou komunikaci. Každý zákazník je jiný. Vyplatí se znát typologii zákazníků. Komunikovat se zákazníky lze přece i mnohem nápaditěji – ať už pomocí sms, e-mailu, nebo informačními tabulemi v prodejně a před prodejnou. Zlepšete jim náladu, pobavte je!

9. Oživte svou výlohu i výkladní skříně
Zahálet nenechejte ani vaši výlohu. Vždyť právě ona má přilákat zákazníky pospíchající kolem. Tak ať je vtáhne jako magnet! Ostatně na to se nejčastěji vymlouvají ženy svým mužům: „šla jsem kolem a najednou mě obchod s obuví vtáhnul dovnitř“…

10. Buďte fanatiky na čistotukrasna-zena
Uklízejte, uklízejte, uklízejte. Nánosy prachu a pavučiny v koutě by jako dekoraci ocenila nanejvýš ježibaba z perníkové chaloupky.

11. Kultivujte svůj mluvený projev či vyjadřování vašich prodavačů
Poslouchejte sebe i svůj personál. Je projev vás i vašich zaměstnanců kultivovaný nebo se na něm dá ještě něco vylepšit?

Chcete rozvíjet některý z uvedených tipů? Předstihnout svoji konkurenci a zlepšit komunikaci se zákazníkem? Přijďte do kurzu 21.9.2017 na Prodejní dovednosti v maloobchodě – kurz pro veřejnost. Rádi pro vás připravíme i trénink na míru.

Zavolejte či napište na e-mail: tomaidesova@edux.cz nebo tel. č. +420 723 916 559.

Doporučujeme kurzy:

3,500 Kč Objednat

 

.

Share Button