was successfully added to your cart.

10 tipů – jak uspět v maloobchodě

  • 1
  • 17.4.2015

inkona knihaAKTUALITA

10 tipů – jak uspět v maloobchodě

10 tipů – jak uspět v maloobchodě

Lidé zbožňují nákupy nejrůznějších věciček. Ženy neodolají stylovým botičkám, muži perfektnímu nářadí a děti moderní hračce. Přemýšlet nad tím, proč člověk nakupuje, je zbytečné. Vedou ho k tomu nejrůznější důvody, potřebnost, touha po něčem novém anebo splnit někomu sen.

Obchodníci/prodejci by se měli zamyslet nad tím, jak upoutat pozornost potencionálních zákazníků, aby si zvolili právě jejich výrobek. Věřte tomu, že jen super reklama nestačí. Jak zvýšit své tržby? Jak se dostat zákazníkovi pod kůži? Je dobré vsadit na milý úsměv prodavačů anebo levné zboží?

Spokojený zákazník se vždy vracíprodejna_saty

Zákazník prochází obchody, vybírá zboží a srovnává ceny. Právě teď přichází ta pravá chvíle pro nápaditého prodavače. Vhodným doporučením a profesionálním přístupem si může získat nové zákazníky. Člověk mnohdy chodí po obchodech jako bludná ovce a hledá prodavače, co poradí. Jenže marně.

Za úspěšností prodejce stojí péče o klienty, odborná rada, ochota a umění řešit napjaté situace. Pomyslete sami, vraceli byste se do obchodu, kde si vás nikdo nevšimne anebo jen říká, nevím, kdy zboží přijde, jen tu prodávám. Prodavač, co neporadí a jen na vás zírá, je k ničemu a tržby určitě nezvýší.

10 tipů pro zvládnutí maloobchodu

1.) Udělejte si ze svých zákazníků přátelé
2.) Ptejte se svých zákazníků, co je potřeba zlepšit a zlepšete to.
3.) Na prvním místě je zákazník a až pak váš zisk.
4.) Chovejte se k laikovi jako k člověku, který potřebuje pomoci.
5.) Na věrnost zákazníků nemají akční slevy vliv, zaměřte se na sociální vazba.
6.) Oddělte prodejní a pracovní prostory.
7.) Nepřikazujte, nezakazujte zákazníkovi – jednoduše navrhujte řešení, proste a děkujte.
8.) Vaše prodejna je vaší vizitkou, udržujte čistotu.
9.) Pokud chcete někam dojít, potřebujete mít stanovený cíl.
10.) Vysvětlete prodavačům, že jsou tu pro zákazníky ne obráceně… a další? Ty se můžete dozvědět přímo na tréninku.

Upevněte své prodejní dovednosti v maloobchodě

Laxní postoj, ale i přehnaná dotěrnost personálu jsou bohužel důkazem toho, že zákazníka nezaujmete. Prodejní dovednosti v maloobchodě jsou ceněny zlatem. Pokud neoplýváte vrozeným prodejním talentem, zajistěte sobě i svým zaměstnancům kurzy, kde se naučí správně a slušně komunikovat se zákazníky, rozpoznat jejich typologii a s klidnou povahou vysvětlit, proč si zboží pořídit. Převtělte se do role nakupujícího a přemýšlejte, copak by vás zaujal zamračený prodavač s vlezlými nevhodnými připomínkami?

Kurzy prodejní dovednosti v maloobchodě

Cílem Prodejních kurzů v maloobchodě je naučit se efektivně komunikovat a tím příjemně zapůsobit na zákazníka. Jste si vědomi svých nedostatků a slabých stránek? Umíte řešit napjaté situace při reklamacích s klidnou hlavou? Jste dostatečně zdvořilí a umíte rozpoznat, co si váš klient vlastně přeje? Myslíte si, že patří vaši zaměstnanci mezi výborné prodavače, co vám zvýší tržby anebo si svou práci jen hodinu po hodině s kyselým úšklebkem na tváři odbývají? Nabízejte své výrobky s úmyslem je skutečně prodat.

Kaizen - chci změnu. E-book.Náš zákazník, náš pán

V kurzech Prodejní dovednosti v maloobchodě se naučíte řešit situace s nadhledem i ohledem na přání zákazníka. Konečně najdete důvody, proč nejste v podnikání příliš úspěšní. Rozvinete své schopnosti a naučíte se komunikovat s různými typy lidí.

Informace ke kurzům: Ing. Z.Tomaidesová, tel.č. 723 916 559 nebo e-mail: tomaidesova@edux.cz. Realizujeme jako firemní trénink i jako otevřený kurz.

Inspirace ohledně asertivní komunikace či knihy pro osobní rozvoj a práci s vnitřním postojem najdete na blogu „Chci změnu“ nebo ebook „Kaizen – chci změnu“ pro zvýšení osobní motivace a změny v pracovním a obchodním životě.

Doporučujeme kurzy:

 

.

Share Button