was successfully added to your cart.

10 tipů, jak přistupovat k tvorbě cen v maloobchodě

  • 1
  • 7.9.2017

inkona knihaAKTUALITA

Jak uskutečnit osobní sny? Filosofie Kaizen

Cena u produktu, který nabízíte, je hlavním faktorem, který ovlivňuje jeho prodej. Tak proč k tvorbě cen přistupovat nudně a fádně? Budete se divit, jak si můžete vhodným přístupem k tvorbě cen zvýšit zisky. A možná už konečně přestanete své zákazníky nudit obyčejnými slevovými akcemi – těch je všude plno.

Jak přistupovat k tvorbě cenám v maloobchodě?

1. Zákazníci neodmítají informace proto, že o ně nemají zájem, ale protože je slevovými akcemi už poněkud nudíte
Chcete vaše zákazníky upozornit na váš vynikající produkt? Pokud chcete, aby si všimli, nenuďte je prosím žádnou slevovou akcí nebo jakoukoliv velkou cenou s poznámkou „AKCE“ vůbec. Je to už poněkud ohraná písnička, jejíž melodii už mnozí zákazníci přestali vnímat.

2. Vytvářejte u svých zákazníků pozitivní návyk na vaše zbožíobleceni
Vtipně je informujte o svých produktech, piště k nim příběh, překvapujte je novinkami, neustále mějte zboží dostatek. A to dělejte tak dlouho, dokud si zákazníci vaše zboží nezamilují a ještě dlouho po tom. Zkrátka a dobře si pro ně své zboží „vyšperkujte“.

3. Nespojujte obchodní úspěch s nízkou cenou. To je přesně to, čeho chce dosáhnout vaše konkurence
Je zbytečné se prodávat pod cenou. Zákazníci slyšící jen na slevy vám trn z paty jak se říká nevytáhnou. Spíše tím nahrajete konkurenci. Navíc vy ani nemůžete dosáhnout úrovně cen v supermarketech a hypermarketech. Větší odběratelé mají u dodavatele vždy lepší cenu. Navíc samotné supermarkety mají kromě marže samotné i zisky z pronájmu přilehlých prostor a podobně. Což vy ne.

4. Vysvětlujte zákazníkům, co konkrétního jim vyšší kvalita zboží (i jeho vyšší cena) přinese
Samotná nízká cena o produktu příliš nevypovídá. Možná jen to, že se ho z nějakého důvodu chcete zbavit, a proto jste jej dali do akce. Řada výhod, kterou k produktu vyjmenujete ale ano. Tak vysvětlete svým zákazníkům, co konkrétního jim produkt přinese.

paying-1438142_12805. Pamatujte, že zákazníci slyšící na slevy vám věrní nebudou
Chtít po zákazníkovi, který slyší na slevy věrnost je jako chtít po psovi, aby mňoukal – s nadsázkou samozřejmě. A víte proč? Protože zatímco vy si budete libovat, jak u vás takoví zákazníci dobře nakoupili, oni už budou listovat v akčním letáku vaší konkurence.

6. Koncipujte akční slevy promyšleně, jinak se vám sice obrat zvýší, ale sníží se zisk
Prvně promýšlejte, pak zlevňujte. Může se totiž stát, že zatímco obrat se vám zvýší, se ziskem půjdete dolů. Může to dopadnout i tak, že věčným lákáním na nízké ceny a zlevňováním už nebudete moci udržet standardní úroveň vašeho prodeje.

7. Snažte se nízké ceny nahrazovat jinými hodnotami
Nebrnkejte na strunu nízkých cen. Spíš zákazníky nalákejte opravdovými hodnotami produktů – jejich kvalitou, čerstvostí a podobně.

8. Aktivním prodejem můžete zvýšit tržby klidně i o desítky procent
Nečekejte, až si produktu v regále zákazník všimne, rovnou mu ho nabídněte. Pozor ale na to, ať nejste vtíraví.

9. Oblékněte své pracovníky nápaditě, ale jednotně
Není nic horšího, než nechat na zaměstnancích, aby se oblékali podle sebe. Zákazník pak ani neví, na koho se má obrátit.

10. Podívejte se na informace z pohledu zákazníka – co je pro něj důležité.
Někdy pro úspěšnou tvorbu cen v maloobchodě stačí, když se na ni podíváte pohledem zákazníka a hledáte, co je pro něj důležité.

10 tipů je vám málo?

Chcete se o tvorbě cen v maloobchodě dozvědět více? V tom případě přijďte na trénink. Nebo se nám ozvěte na tel. č. +420 723 916 559 nebo e-mail: tomaidesova@edux.cz a my vám vytvoříme trénink na míru vašeho maloobchodu!

Doporučujeme kurzy:

3,500 Kč Objednat

Share Button